Regulamin DSA
REGULAMIN DSA
DOTYCZĄCY ZAMIESZCZANIA I WERYFIKACJI TREŚCI UŻYTKOWNIKA
Definicje
1. Funkcje Społecznościowe — przez Funkcje Społecznościowe należy rozumieć funkcjonalności danego Portalu, które są wykorzystywane przez Administratora do wchodzenia w interakcje z Użytkownikami lub umożliwienia Użytkownikom interakcji pomiędzy sobą. Funkcje Społecznościowe obejmują w szczególności profile, grupy, fora, fanpage lub inne zasoby, którymi zarządza Administrator w ramach danego Portalu.
2. Użytkownik – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
3. Portal — przez Portal należy rozumieć każdy system teleinformatyczny o charakterze społecznościowym, który należy do zewnętrznego właściciela Portalu, np. Facebook, Instagram, Tik-Tok, LinkedIn oraz pozostałe portale i serwisy o charakterze społecznościowym.
4. Regulamin – oznacza regulamin strony internetowej działającego w domenie https://folszyb.pl
5. Usługodawca – oznacza GREAT IDEAS sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-029), ul. Nowy Świat 33/13, NIP: 7010452606, REGON: 36031149700000, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000534818, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000 złotych; e-mail: biuro@folszyb.pl, będącą jednocześnie właścicielem Serwisu Internetowego.
6. Strony — przez Strony należy rozumieć Usługodawcę lub Użytkownika.
7. System — przez System należy rozumieć Portal lub Stronę Internetową.
8. Strona Internetowa – oznacza strony internetowe, pod którymi Usługodawca prowadzi Stronę Internetową, działające w domenie https://folszyb.pl
9. Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Usługodawcę za pośrednictwem Strony Internetowej, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
10. Treści Użytkownika — przez Treści Użytkownika należy rozumieć wszelkie dane wytwarzane lub dostarczane przez Użytkownika w ramach korzystania z danego Systemu, w szczególności na potrzeby korzystania z Funkcji Społecznościowych.
11. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Użytkownikiem a Usługodawcą.
12. Właściciel Portalu — przez „Właściciela Portalu” należy rozumieć podmiot, do którego należy dany Portal.
§ 1 Postanowienia ogólne
Treści Użytkownika
1. Użytkownik zamierzający zamieścić jakiekolwiek Treści Użytkownika, korzystając z dostępnych funkcji Systemu, w tym Funkcji Społecznościowych, jest zobowiązany zredagować Treść Użytkownika zgodnie z regułami języka polskiego, w sposób wyraźny i merytoryczny.
2. Zamieszczając Treść Użytkownika oraz udostępniając ją, Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania Treści. Zamieszczana Treść nie wyraża poglądów Usługodawcy i nie powinna być utożsamiana z jego działalnością. Usługodawca nie jest dostawcą Treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
3. Użytkownik oświadcza, że:
a) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio – utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na Treść;
b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach zamieszczonej Treści, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych Treści przez innych Użytkowników oraz Usługodawcę, jak również upoważnia Usługodawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
4. Użytkownik nie może zamieszczać Treści Użytkownika, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub w inny sposób są niezgodne z Regulaminem lub dobrymi obyczajami, co oznacza, że nie można zamieszczać Treści Użytkownika, które:
a) zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu;
b) zawierają dane osobowe osób trzecich lub rozpowszechniają wizerunek osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
c) są niezgodne z tematyką lub dostępnymi funkcjonalnościami Systemu — treści powinny być związane z treściami pojawiającymi się w ramach dostępnej funkcjonalności, w szczególności Funkcji Społecznościowej (np. w ramach grupy społecznościowej);
d) są o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym;
e) powielają te same Treści Użytkownika opublikowane wcześniej w Systemie;
f) zostały zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
g) naruszają jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
h) posiadają charakter obraźliwy bądź stanowią groźbę skierowaną do innych osób, zawierają słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe);
i) pozostawiają w sprzeczności z interesem Usługodawcy, tj. treści stanowiące materiały o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; Treści nie związanych z działalnością Usługodawcy; Ttreści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
j) naruszają w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
k) dotyczą spraw technicznych związanych z funkcjonowaniem Systemu – sprawy techniczne powinny być zgłaszane przez Użytkowników elektronicznie na adres Usługodawcy, a w przypadku korzystania z Portalu, bezpośrednio do Właściciela Portalu;
l) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Użytkowników;
m) nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
n) propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
o) nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
p) znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
q) zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
r) zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
s) zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
t) obrażają uczucia religijne;
u) mogą wywoływać dyskomfort innych Użytkowników, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Użytkowników.
5. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z Regulaminu, Usługodawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania Treści zamieszczanych przez Użytkowników, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
6. Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Usługodawcę umieszczonych przez niego Treści w ramach Strony Internetowej.
§ 2 Weryfikacja Treści Użytkownika
1. Usługodawca w każdej chwili może weryfikować Treści Użytkownika zamieszczane przez Użytkowników. Usługodawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Jednocześnie Usługodawca zastrzega, że nie ma obowiązku uprzedniego kontrolowania Treści Użytkowników zamieszczanych przez Użytkowników, w szczególności poprzez kontrolę prewencyjną (np. w ramach uprzedniego zatwierdzania Treści Użytkowników dodawanych przez Użytkowników) lub w jakiejkolwiek innej formie sprawdzania Treści Użytkowników.
2. Usługodawca może stosować zautomatyzowane mechanizmy wykrywania naruszeń w ramach funkcji danego Systemu, co oznacza, że Treści Użytkownika mogą być analizowane pod kątem potencjalnych naruszeń Regulaminu przez odpowiedni algorytm. W przypadku uruchomienia takiego algorytmu Administrator przekaże informacje o zasadach jego funkcjonowania przed dodaniem Treści Użytkownika przez Użytkownika, z zastrzeżeniem ust. 3-4 poniżej niniejszego Regulaminu.
3. W przypadku konta prowadzonego w Systemie YouTube przed dodaniem materiału Usługodawca może podjąć decyzję, czy pod tym filmem można dodawać komentarze, a jeżeli tak, to czy komentarze mają podlegać moderacji w określonym zakresie. Usługodawca może wybrać opcję od najbardziej liberalnej (brak moderacji komentarzy) do najbardziej restrykcyjnej (moderacja wszystkich komentarzy). Aktywując opcję choćby częściowej moderacji komentarzy dodawanych przez użytkowników, Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych mechanizmów wykrywania naruszeń, które są wykorzystywane przez Właściciela Portalu YouTube. W takim przypadku Treści Użytkownika mogą być oznaczane jako potencjalnie nieodpowiednie na skutek ich „wychwycenia” przez algorytm YouTube.
4. W przypadku konta prowadzonego w Systemie Instagram Usługodawca może korzystać z opcji automatycznego ukrywania niektórych komentarzy i wiadomości w folderze „Inne”. Usługodawca może także korzystać z innych zautomatyzowanych mechanizmów wykrywania naruszeń, które są wykorzystywane przez Właściciela Portalu Instagram, takich jak:
a) automatyczne przeniesienie komentarzy, które potencjalnie mogą naruszać Regulamin (np. są obraźliwe lub stanowią spam), do osobnej sekcji — Usługodawca po zapoznaniu się z ich treścią może podjąć decyzję o ich ujawnieniu;
b) automatyczne filtrowanie komentarzy ze wskazaniem konkretnych słów, zwrotów lub emocji w wiadomościach lub komentarzach — w przypadku wykrycia przez algorytm zdefiniowanych kryteriów komentarze mogą być widoczne wyłącznie dla ich autora.
5. W razie wykrycia niezgodności Treści Użytkownika z Regulaminem Usługodawca może podjąć decyzję o:
a) zablokowaniu dostępu do tych Treści Użytkownika w Systemie;
b) ukryciu tych Treści Użytkownika w Systemie, w związku z czym staną się niewidoczne dla innych Użytkowników;
c) trwałym usunięciu Treści Użytkownika z Systemu;
d) zgłoszeniu tych Treści Użytkownika bezpośrednio Właścicielowi Portalu, w celu podjęcia działań przez Właściciela Portalu.
6. W przypadku zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym Użytkownika, który zamieścił Treści Użytkownika podlegające zablokowaniu, ukryciu, usunięciu lub zgłoszeniu podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
7. W przypadku zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika jako niezgodnych z Regulaminem Użytkownik, który zamieścił te Treści Użytkownika, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 5 Regulaminu.
8. Usługodawca zapewnia, że odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany – za weryfikację zasadności zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika będzie odpowiadał personel Administratora.
9. Działania Usługodawcy związane z Treściami Użytkownika pozostają całkowicie niezależne od działań, jakie może podejmować Właściciel Portalu w odniesieniu do tych samych Treści Użytkownika. Procedury związane z weryfikacją oraz usuwaniem Treści Użytkownika w ramach Portalu określa we własnym zakresie Właściciel Portalu. Usługodawca nie ma wpływu na żadne czynności podejmowane przez Właściciela Portalu, w związku z czym odwołania dotyczące działań Właściciela Portalu skierowane pod adresem Usługodawcy, Usługodawca pozostawia bez rozpoznania.
§ 3 Zgłoszenie Treści Użytkownika
1. W przypadku, gdy Treści Użytkownika, które zostały zamieszczone przez Użytkownika w Systemie, mogą naruszać Regulamin, inny Użytkownik lub osoba trzecia może zgłosić takie Treści Użytkownika w celu ich weryfikacji przez Usługodawcę. Zgłoszenie naruszenia może nastąpić poprzez:
a) wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej Usługodawcy;
b) za pośrednictwem komunikatora w danym Portalu;
c) za pomocą innych funkcjonalności dostępnych w obrębie Systemu.
2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, musi zawierać wszystkie elementy wymagane na mocy aktu o usługach cyfrowych (DSA), takie jak:
a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z Regulaminem;
b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika, stosownie do rodzaju Treści Użytkownika i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
3. Po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, Usługodawca niezwłocznie potwierdza zgłaszającemu otrzymanie zgłoszenia — tą samą drogą, którą zgłoszenie zostało dokonane. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy, Usługodawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia wezwania przez Usługodawcę , zgłoszenie pozostawia się bez rozpoznania.
4. Weryfikacja Treści Użytkownika przez Usługodawcę nastąpi najpóźniej w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. Usługodawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Usługodawca w celu weryfikacji Treści Użytkownika może zażądać od zgłaszającego dodatkowych informacji lub dokumentów, np. potwierdzających posiadanie praw, które weryfikowane Treści Użytkownika potencjalnie naruszają.
5. W trakcie dokonywania weryfikacji Usługodawca jest uprawniony do zablokowania Treści Użytkownika w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Użytkowników.
6. Po dokonaniu weryfikacji Usługodawca może trwale zablokować, ukryć lub usunąć Treści Użytkownika jako naruszające Regulamin albo uznać, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu. Jeżeli Treści Użytkownika zostały wcześniej zablokowane, a po weryfikacji okazało się, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu, Usługodawca niezwłocznie przywraca Treści Użytkownika oraz powiadamia o tym zgłaszającego, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
7. W przypadku zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika, Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Użytkownika, który zamieścił Treści Użytkownika podlegające zablokowaniu, ukryciu, usunięciu lub zgłoszeniu, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
8. W przypadku zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika jako niezgodnych z Regulaminem lub odmowy zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika Usługodawca, który zamieścił te Treści Użytkownika, lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 6.
9. Usługodawca zapewnia, że wszelkie odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zablokowania, ukrycia, usunięcia lub zgłoszenia Treści Użytkownika będzie odpowiadał personel Usługodawcy.
§ 4 Sankcje za zamieszczanie Treści Użytkownika niezgodnych z Regulaminem
1.Jeżeli Użytkownik korzysta z Systemu niezgodnie z Regulaminem, zamieszczając jakiekolwiek Treści Użytkownika sprzeczne z Regulaminem, Usługodawca może:
a) zablokować Użytkownikowi dostęp do swojego profilu, grupy lub kanału;
b) ukryć profil Użytkownika w obrębie Systemu, w związku z czym stanie się on niewidoczny dla innych użytkowników;
c) ograniczyć konto użytkownika;
d) zablokować dostęp do konta użytkownika;
e) trwale usunąć konto Użytkownika;
f) zawiesić Użytkownikowi korzystanie z określonych funkcji, w tym Funkcji Społecznościowych;
g) trwale uniemożliwić Użytkownikowi korzystanie z określonych funkcji, w tym Funkcji Społecznościowych.
2. Wybór środka, o którym mowa w ust. 1, zależy od okoliczności sprawy oraz wagi naruszenia, jakiego dopuścił się Użytkownik podczas korzystania z Systemu. Działania te pozostają niezależne od innych działań, jakie może podjąć Usługodawca w stosunku do Treści Użytkownika, takich jak zablokowanie dostępu lub trwałe usunięcie Treści Użytkownika.
3. Przy wyborze środka, o którym mowa w ust. 1, Usługodawca działa z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.
4. Blokada konta Użytkownika lub zawieszenie korzystania z określonych funkcjonalności Systemu może nastąpić na czas oznaczony lub nieoznaczony, w zależności od okoliczności sprawy. W przypadku blokady lub zawieszenia, które zostały wprowadzone na czas oznaczony, o upływie tego czasu Usługodawca przywraca dostęp do funkcji, które pozostawały zablokowane lub zawieszone.
5. W przypadku zastosowania środka, o którym mowa w ust. 1, Użytkownik, wobec którego środek został zastosowany, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 6.
6. Usługodawca zapewnia, że wszelkie odwołania dotyczące zastosowania środka, o którym mowa w ust. 1, nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zastosowania danego środka będzie odpowiadał personel Usługodawcy.
§ 5 Procedura odwoławcza
1. W przypadku, gdy:
a) Usługodawca nie zablokował, nie ukrył, nie usunął lub nie zgłosił Treści Użytkownika mimo zgłoszenia ze strony innego Użytkownika lub osoby trzeciej;
b) Treści Użytkownika zostały zablokowane, ukryte, usunięte lub zgłoszone niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;
c) Usługodawca zastosował wobec Użytkownika jakiekolwiek sankcje związane z Treściami Użytkownika (zawieszenie lub usunięcie dostępu do określonych funkcji Systemu, w tym Funkcji Społecznościowych itp.).
2. Użytkownik, który opublikował Treści Użytkownika, lub osoba, która zgłosiła Treści Użytkownika do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
3. Każda decyzja Usługodawcy związana z Treściami Użytkownika musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania — z wyjątkiem sytuacji, gdy Usługodawca otrzyma nakaz związany z Treściami Użytkownika od odpowiedniej służby lub organu władzy publicznej. Uzasadnienie musi spełniać wymagania przewidziane w akcie o usługach cyfrowych (DSA) i obejmować takie informacje, jak:
a) wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, w odniesieniu do tych Treści Użytkownika, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
b) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Użytkownika lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Usługodawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
c) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
d) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści Użytkownika, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika za niedozwolone;
e) jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących Użytkownikowi lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
4. Odwołanie można złożyć poprzez wysłanie wypełnionego formularza:
a) na adres elektroniczny Usługodawcy;
b) za pomocą funkcjonalności dostępnych w obrębie Systemu;
c) na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres siedziby Usługodawcy.
5. Odwołanie powinno zawierać:
a) imię i nazwisko (ewentualnie firmę) odwołującego;
b) dane kontaktowe;
c) szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii odwołującego decyzja Usługodawcy była błędna i powinna zostać zmieniona.
6. Po otrzymaniu odwołania Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny. W przypadku, gdy odwołanie jest niepełne lub zawiera inne błędy, Usługodawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie odwołania. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawienia odwołania najpóźniej w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia wezwania przez Usługodawcę, odwołanie pozostawia się bez rozpoznania.
7. Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia złożenia odwołania.
8. W przypadku, gdy odwołanie zostanie rozpatrzone negatywnie przez Usługodawcę, zaś zgłaszający złoży odwołanie ponownie, w tej samej sprawie i w oparciu o te same okoliczności faktyczne, kolejne odwołania pozostawia się bez rozpoznania.
§ 6 Ochrona danych osobowych
1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.
§ 7 Postanowienia końcowe
1. Jeżeli Usługodawca poweźmie wiarygodne informacje o możliwości popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez Użytkownika, Usługodawca jest uprawniony i zobowiązany do powiadomienia o tym odpowiednich służb lub organów władzy publicznej, a także przekazania im danych dotyczących Użytkownika. To samo dotyczy sytuacji, gdy służby lub organy władzy publicznej zwrócą się do Administratora o udostępnienie danych Użytkownika, w szczególności na potrzeby prowadzonych postępowań cywilnych lub karnych.
2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika zamieszczone w Systemie pod warunkiem że Usługodawca:
a) nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika; lub;
b) podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści Użytkownika, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
3. Regulamin DSA może ulec zmianie. Jeżeli Użytkownik jest zarejestrowany na Stronie Internetowej otrzyma wiadomość e-mail z informacją o zmianie Regulaminu najpóźniej na 7 dni przed planowaną datą zmiany Regulaminu.
4. Do zdarzeń mających miejsce przed wejściem zmiany Regulaminu w życie stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zdarzenia.
5. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje zmiany Regulaminu, powinien zrezygnować z korzystania z Systemów, do których znajduje zastosowanie Regulamin.
6. Zmiany Regulaminu nie wpływają na prawa nabyte przez Użytkownika przed dniem wejścia zmiany w życie.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.10.2024 r.